Mahmoodi Gold Gallery

وب سایت چیست؟ سایت طلا و جواهری محمودی

وب سایت چیست؟ سایت طلا و جواهری محمودی

آیا می خواهید بدانید وب سایت چیست و چگونه کار می کند؟ اگر در مورد روند تجارت آنلاین و محبوبیت اخیر آن کنجکاو شده اید، احتمالاً در مورد وب سایت ها شنیده اید. یا اگر از مردم بپرسید که چگونه میتوانید یک کسب و کار آنلاین راه اندازی کنید، ممکن است به شما پیشنهاد ایجاد یک وب سایت داده باشند. در این مقاله درباره اینکه وب سایت چیست، چگونه کار می کند، انواع آن و هر آنچه که باید در مورد وب سایت ها بدانید، توضیح خواهیم داد.

وبسایت چیست؟

همانطور که از نام آن پیداست، یک وب سایت به یک "سایت" در "وب" اشاره دارد که می توانید اطلاعات مربوط به کسب و کار یا سازمان خود را در آن قرار دهید و کاربران اینترنت می توانند با استفاده از اینترنت به آن دسترسی داشته باشند.  

درست مانند یک "پایگاه" فیزیکی در زمینی که در آن خانه می سازید و زندگی می کنید، یک وب سایت در وب ایجاد می کنید و اطلاعات شما روی آن قرار میگیرد و درست مانند آدرس خانه شما، وب سایت شما نیز یک آدرس منحصر به فرد به نام "آدرس وب" خواهد داشت. با استفاده از آدرس وب، کاربران اینترنتی به راحتی می توانند وب سایت شما را پیدا کرده و به اطلاعات موجود در آن دسترسی داشته باشند.

از نظر فنی یک وب سایت مجموعه ای از صفحات به هم پیوسته در اینترنت است که تحت یک نام منحصر به فرد گروه بندی شده اند. این صفحات که به عنوان صفحات وب شناخته می شوند، حاوی اطلاعات یا خدمات یک کسب و کار یا سازمان هستند. اطلاعات ممکن است در قالب های مختلفی مانند متن، تصویر، ویدئو، صدا و انیمیشن باشد و خدمات ممکن است مانند خرید یا فروش محصولات، دانلود محصولات دیجیتال و غیره باشد.

به عنوان مثال، صفحه ای که در حال حاضر مشاهده می کنید یک صفحه وب است. این یکی از چندین صفحه در وب سایت ما است. این صفحه و چندین صفحه دیگر با نام mg-gallery.ir مرتب شده اند و با وارد کردن " www.mg-gallery.ir " در مرورگر وب خود می توانید به آنها دسترسی داشته باشید.

به عنوان یک کاربر، برای دسترسی به یک وب سایت فقط به یک رایانه، یک گوشی هوشمند یا هر دستگاهی که دارای مرورگر وب و اتصال به اینترنت نیاز دارید. شما باید آدرس وب را در نوار آدرس مرورگر وب دستگاه خود وارد کنید. پس از آن شما را به صفحه ای به نام صفحه اصلی آن سایت می برد.

یک صفحه اصلی حاوی اطلاعات کلی اولیه در مورد اینکه وب سایت در مورد چه چیزی است و خدماتی که سایت ارائه می دهد است. لینک هایی در صفحه اصلی وجود دارد که شما را به صفحاتی با اطلاعات دقیق تر هدایت می کند.

وبسایت ها چه کاربری دارند؟

هر وب سایتی در اینترنت با هدف خاصی ساخته شده است. سازمان‌ها و کسب‌وکارها از طریق وب‌سایت‌های خود، در صدد ارائه اطلاعات و خدمات به اعضا و مشتریان خود هستند. 
وب سایت ها همچنین وسیله ای برای سرگرمی مانند بازی آنلاین، تماشای فیلم و گوش دادن به موسیقی و غیره تبدیل شده اند. 
به طور مشابه، وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک به ما اجازه می‌دهند چیزهایی مانند طلا و جواهر را به صورت آنلاین بفروشیم و بخریم. آمازون برترین شرکت‌ تجارت الکترونیکی است که از طریق این سایت تجارت میلیارد دلاری انجام می‌دهند.

انواع وبسایت

در اینجا برخی از انواع  وب سایت ها به همراه مواردی که برای آنها استفاده می شود آورده شده است:

  • وبسایت فروشگاهی:  وبسایتی که فروشگاه ها از طریق آن محصولات خود را برای  فروش ارائه میدهند مانند سایت های طلا فروشی آنلاین
  • وب‌ سایت آموزشی: وب‌سایت‌های مدارس، دانشگاه‌ها یا سازمان‌های دانشگاهی که دوره‌های آنلاین و موارد آموزشی مختلف را ارائه می‌دهند مانند فرادرس
  • پورتال خبری: خوانندگان را با آخرین اخبار جهانی به روز می کند.
  • وب سایت وبلاگی: ارائه اطلاعات در مورد موضوعات مختلف.
  • وب سایت سرگرمی: امکان تماشای فیلم، ویدیو، گوش دادن به آهنگ، بازی کردن و غیره را به کاربر می دهد.
  • سایت رسانه های اجتماعی: به کاربران اجازه دهید با سایر کاربران تعامل داشته باشند. مانند فیسبوک و اینستاگرام

وب سایت چگونه کار میکند؟

برای درک نحوه عملکرد یک وب سایت، ابتدا باید 2 مفهوم اساسی را درک کنید؛

  1. دامنه
  2. هاست یا میزبانی وب

نام دامنه و میزبانی وب دو مورد ضروری برای ایجاد یک وب سایت هستند. یک وب سایت زمانی کار می کند که این دو چیز با هم کار کنند.

به زبان ساده، نام دامنه نام وب سایت شما است. برای به دست آوردن یک آدرس وب منحصر به فرد، باید نام دامنه خود را در یک شرکت ثبت دامنه ثبت کنید.

بنابراین هر وب سایت در اینترنت دارای یک آدرس وب است که موقعیت وب سایت را مشخص میکند. وقتی آدرس وب سایتی را در مرورگر وب خود وارد می کنید، مرورگر در وب جستجو می کند، مکان صفحه درخواستی را پیدا می کند و اطلاعات را برای شما به ارمغان می آورد.

این قسمتی است که میزبانی وب وارد می شود. جایگاهی که فایل ها و محتوای وب سایت شما در آن ذخیره می شود، هاست نامیده می شود.

به خدمات میزبانی وب هاست و سرور نیز گفته می شود. آنها کامپیوترهای خاصی هستند که در مکان های دورافتاده قرار دارند. آنها از حافظه عظیم و پردازنده های بسیار قدرتمند تشکیل شده اند.

در پشت صحنه، وقتی آدرس وب را در مرورگر وب تایپ می کنید، شروع به جستجوی وب سایت خاصی در سرور می کند که در آن قرار دارد. سپس مرورگر فایل‌های وب‌سایت و کد HTML را از آن سرور استخراج میکند و آنها را به یک صفحه سایت دلپذیر تبدیل کرده و آن را در پنجره مرورگر نمایش می‌دهد.

چرا برای کسب و کار خود به یک وب سایت نیاز دارید؟

این موضوع غیرقابل انکار است که داشتن یک وب سایت برای تجارت هایی مانند خرید و فروش طلا در دنیای امروز بسیار مهم است. صرف نظر از مقیاس طلا فروشی شما، تضمین می شود که وب سایت ها یک سرمایه گذاری سودآور برای کسب و کار شما هستند.

در اینجا چند دلیل برای داشتن یک وب سایت برای تجارت خود آورده شده است:

  • افزایش دسترسی: وب سایت شما به محصول شما کمک می کند تا به افراد بیشتری دسترسی داشته باشید که می توانند مشتری احتمالی شما باشند.
  • حضور آنلاین: به مشتریان شما این امکان را می دهد که بتوانند شما را در هر زمان و هر مکان پیدا کنند. تنها شانس از دست دادن مشتریان در مقابل رقبا زمانی وجود دارد که کسب و کار خود را آنلاین نکنید.
  • اعتبار را افزایش می دهد: حضور آنلاین کسب و کار شما، کسب و کار شما را حرفه ای تر می کند. ضریب اعتماد مشتریان شما را افزایش می دهد.
  • گسترش بازار: از آنجایی که وب سایت شما از سراسر جهان قابل مشاهده است، بنابراین ممکن است مشتریان هدف خود را از نقاط مختلف جهان ملاقات کنید.
  • مقرون به صرفه: داشتن یک سایت تجارت الکترونیکی می تواند در مقایسه با یک فروشگاه واقعی مانند طلا فروشی ها مقرون به صرفه باشد. هزینه های عملیاتی، دستمزدها، آب و برق و غیره را کاهش می دهد.
  • تعامل با مشتری : برای مشتریان شما آسان تر است که به صورت آنلاین به شما دسترسی داشته باشند و انتقادات و بازخورد خود را ارائه دهند. شما همچنین می توانید پیشنهادات و بررسی های محصولات خود را از کاربران دریافت کنید. به این ترتیب می توانید محصولات خود را بهبود ببخشید و در نهایت فروش محصولات افزایش یابد.
گالری طلای محمودی

ارسال درب منزل در مهاباد عیار طلا : 18 ساعت کاری :‌ 11الی 13:30 و 16:30 الی 19:30 همراه فاکتور رسمی